Nieuws | Re-integratie

Klanttevredenheidsonderzoek Werkfit maken

Onafhankelijk bureau Linkin Business heeft in opdracht van Herenbos re-integratie een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Er werd een score behaald van een 8,7.

Aanleiding klanttevredenheidsonderzoek

Vanuit het UWV is het een vereiste om een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. In dit geval ging het om cliënten begeleiden bij het traject werkfit maken. In het klanttevredenheidsonderzoek wordt de tevredenheid vastgesteld door middel van het afnemen van een enquête.

Onderzoeksopzet

Aangezien het onderzoek werd uitgevoerd voor het UWV is de vastgestelde vragenlijst van het UWV gebruikt. De cliënten van Herenbos zijn periodiek aangeleverd en gevraagd of zij aan de enquête mee willen werken. 60% van de betrokkenen heeft de enquête ingevuld.

Contactmomenten

100% van de deelnemers van het onderzoek heeft contact gehad met Herenbos re-integratie. Er is gemiddeld 0,3 keer per maand persoonlijk contact geweest. Daarnaast is er gemiddeld 2,7 keer telefonisch contact geweest. Tenslotte is er 2,7 keer contact per mail geweest met de medewerkers van Herenbos re-integratie.

Klanttevredenheidsonderzoek begeleiding, bereikbaarheid en snelheid

66,7% van de deelnemers geeft aan tevreden te zijn over de telefonische bereikbaarheid.  33,3% heeft hierover geen mening. 100% van de deelnemers geeft aan tevreden te zijn op het gebied van snelheid van reageren, de eerst kennismaking en de plaats waar de gesprekken plaatsvonden. 33,3% van de deelnemers geeft aan zeer tevreden te zijn op het gebied van afspraken nakomen. 66,7% geeft aan hierover tevreden te zijn. Op het gebied van rekening houden met de wensen van de betrokken, aandacht voor de rechten en plichten van de betrokkenen , duidelijkheid en begrip voor de situatie geven alle deelnemers aan tevreden te zijn.

Onderzoeksresultaten

Alle deelnemers geven aan het aantal contactmomenten precies goed te vinden. Zij hadden allemaal een vast contactpersoon. Daarnaast geven zij Herenbos een gemiddeld rapportcijfer van een 8,7. Ook geven zij aan tot nu toe tevreden te zijn en gewoon goed te zitten bij Herenbos. 100% van de deelnemers geven aan tevreden te zijn als het gaat om een respectvolle houding. Ook zijn zij tevreden over hoe duidelijk de informatie verstrekt wordt. Tenslotte vinden zij dat Herenbos re-integratie ook aandacht heeft voor wat de betrokkenen belangrijk vinden.

 Klanttevredenheidsonderzoek verwachtingen en dienstverlening

Alle deelnemers verwachtten dat Herenbos hen begeleidt bij het vinden van een werkplek, waar ze werkervaring en ritme kunnen opdoen. Voor één derde van de respondenten was de dienstverlening conform verwachting en voor twee derde was dit zelfs beter dan verwacht.

 

Wilt u op de hoogte blijven van Herenbos re-integratie? Volg ons dan via LinkedIn. Wilt u persoonlijke succesverhalen lezen over onze betrokkenen lees dan het verhaal van Jan of Katja.

 

Ook interessant

Tweede spoortraject bij Herenbos

Loes volgde een tweede spoortraject bij Herenbos via Herenbos. Haar hart ligt bij het werken met mensen en hulp bieden. Daardoor past ze ...

Lees meer >>

Nieuws | Re-integratie

Blijven werken na een tweede spoortraject

Chantal kreeg op jonge leeftijd last van een fysieke beperking. Ze wilde graag gewoon blijven werken. Omdat er bij haar werkgever niet ...

Lees meer >>

Nieuws | Re-integratie

‘Herenbos re-integratie heeft me geholpen bij het maken van mijn eigen keuzes en laten inzien welke beroepen voor mij kansrijk en interessant zijn.’

Renate , HERENBOS Zoetermeer

Referenties | Re-integratie

Bel mij terug

Wij bellen u zo spoedig mogelijk terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mail mij terug

Wij mailen u zo spoedig mogelijk terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.